Òrgan de govern principal
Funcions:
El Ple de l'Ajuntament, és l'òrgan col·legiat fonamental per al govern i administració del municipi, i està integrat per tots els regidors i regidores i presidit per l'alcalde, que és escollit pels regidors/des (arts. 140-CE i 19 i 20-LBRL). El nombre de regidors/res depèn de la població del municipi, i són elegits per sufragi igual universal, lliure, directe i secret, pel sistema proporcional (art. 140-CE i 176-200 - LOREG). En el cas de Sant Viceç de Torelló el Ple està format per 11 regidors i regidores.El Ple ordinari de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Torelló es reuneix amb caràcter com a mínim trimestral i com a màxim mensual, prèvia convocatòria de l’alcalde.En cas que algun dia en què s’hagi de celebrar sessió sigui inhàbil, festiu o vigília de festiu, aquesta tindrà lloc el següent dijous hàbil, a la mateixa hora.
El ROM estableix les competències i atribucions d'aquest òrgan de govern.
Atribucions del Ple
- El control i la fiscalització dels òrgans de govern.
- Els acords relatius a la participació en organitzacions supramunicipals; alteració del terme municipal; creació o supressió de municipis i de les entitats a què es refereix l'article 45; creació d'òrgans desconcentrats; alteració de la capitalitat del municipi i el canvi de nom d'aquest o d'aquelles entitats i l'adopció o modificació de la seva bandera o escut.
- L'aprovació inicial del planejament general i l'aprovació que posi fi a la tramitació municipal dels plans i altres instruments d'ordenació previstos en la legislació urbanística, així com els convenis que tinguin per objecte l'alteració de qualssevol d'aquests instruments.
- L'aprovació del reglament orgànic i de les ordenances.
- La determinació dels recursos propis de caràcter tributari; l'aprovació i modificació dels pressupostos, i la disposició de despeses en matèria de la seva competència i l'aprovació dels comptes; tot això d'acord amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- L'aprovació de les formes de gestió dels serveis i dels expedients de municipalització.
- L'acceptació de la delegació de competències feta per altres administracions públiques.
- El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres administracions públiques.
- L'aprovació de la plantilla de personal i de la relació de llocs de treball, la fixació de la quantia de les retribucions complementàries fixes i periòdiques dels funcionaris i el nombre i règim del personal eventual.
- L'exercici d'accions judicials i administratives i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària.
- La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament.
- L'alteració de la qualificació jurídica dels béns de domini públic.
- La concertació de les operacions de crèdit la quantia acumulada, dins de cada exercici econòmic, excedeixi del 10 per cent dels recursos ordinaris del Pressupost --excepte les de tresoreria, que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior- tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
- L'aprovació dels projectes d'obres i serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió, i quan encara no estiguin previstos en els pressupostos.
- El plantejament de conflictes de competències a altres entitats locals i altres administracions públiques.
- Aquelles altres que hagin de correspondre al ple perquè la seva aprovació una majoria especial.
- La votació sobre la moció de censura a l'alcaldessa i sobre la qüestió de confiança plantejada per l’alcaldia.
- Les altres que expressament li confereixin les lleis.
Membres de l'òrgan de govern: